Το τραμ το τελευταίο...



Το τραμ το τελευταίο...

Οι πρώτοι τροχιόδρομοι (τραμ) εμφανίστηκαν στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 1880 με ιππήλατη κίνηση. Στην πορεία η ιπποκίνηση αντικαταστάθηκε από την ατμοκίνηση και το 1906 ξεκίνησε η ηλεκτροκίνηση των συρμών στην Αθήνα. Τα πρώτα δρομολόγια του ηλεκτροκίνητου τραμ στην Αθήνα πραγματοποιήθηκαν το 1908 στη γραμμή Ομόνοιας - Σταθμού Λαρίσης. Με το πέρασμα του χρόνου οι γραμμές επεκτάθηκαν στην Αθήνα και στον Πειραιά σε μήκος 65 χιλιομέτρων και οι συρμοί εκσυγχρονίστηκαν. Το 1940 αγοράστηκαν 60 μεγάλα τροχιοδρομικά οχήματα, γνωστά ως κίτρινα λόγω του χρώματός τους.


Το τραμ έπαιξε σημαντικό ρόλο στον πόλεμο του 1940 μεταφέροντας τους επίστρατους στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και το λιμάνι του Πειραιά. Μετά την Κατοχή άρχισε η φθίνουσα πορεία του (στην οποία συντέλεσε και η καταστροφή μεγάλου μέρους των συρμών από πυρκαγιά στο αμαξοστάσιο της Καλλιθέας, το 1943) και η κατάργηση ορισμένων γραμμών. Η οριστική κατάργηση του τραμ έγινε στα τέλη της δεκαετίας του '50. Μέσα στο γενικότερο κλίμα της εποχής το τραμ κρίθηκε δυσκίνητo, θορυβώδες και εμπόδιο για την άνετη κυκλοφορία των αυτοκινήτων. Η Ηλεκτρική Εταιρεία Μεταφορών, που εκμεταλευόταν τις γραμμές, εξαναγκάστηκε από τις κυβερνήσεις να τo αντικαταστήσει με τρόλλευ.


                                         
Στις φωτογραφίες απεικονίζονται οι τελευταίοι τύποι συρμών το 1959, ο πρώτος τύπος τρόλλευ και μια σκηνή από την τελευταία διαδρομή του τραμ στη γραμμή 11 (Ιπποκράτους - Κολοκυνθού), το Νοέμβριο του 1959.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου